پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118008
شرط جديد براي ورود به بازار کار تعيين شد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1554

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، به تازگي طرحي در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي مطرح و مورد بررسي قرار گرفته که قرار است در قالب آن دوره هاي ويژه اي را به مدت ? سال براي متقاضيان ورود به بازار کار برگزار و در اين دوره زماني مهارت ها و تجارب مورد نياز فضاي واقعي بازار کار به تازه واردها منتقل شود.

کارشناسان بازار کار مي گويند در صورت عملي شدن اين اقدام، در واقع مدل جديدي از طرح کارورزي که در گذشته نه چندان دور ارائه مي شد، عملياتي خواهد شد و از اينرو کارجويان مي توانند فرصتي را براي تکميل خلاء بين آموزش هاي تئوري دانشگاهي و نيازهاي واقعي بازار کار بيابند.

در حال حاضر، از بزرگترين ضعف هاي نيروهاي متقاضي کار کشور به ويژه درباره فارغ التحصيلان دانشگاهي ناآشنايي با نيازهاي بازار کار و منطبق نبودن آموزش هاي دانشگاهي با خواسته هاي کارفرمايان است. به عبارت ساده تر، کارجويان فارغ التحصيل دانشگاهي در بيشتر رشته ها، حرفي براي گفتن در بازار کار کشور ندارند و تنها داشته آنها همان مدرک دانشگاهي است که اين روزها خيلي در بازار کار کشور قيمت ندارد.

بنابراين وزارت کار در دوره جديد فعاليت خود مباحثي را پيرامون رفع ضعف هاي فارغ التحصيلان دانشگاهي براي بر عهده گرفتن تصدي مشاغل بازار کار دنبال مي کنند. از جمله اين موارد ارائه آموزش ? ساله به کارجويان از سوي بنگاه هاي کشور و پرداخت حقوق به آنها در دوره کارورزي است.

از ديگر سو، گفته مي شود دولت نيز براي جبران اقدامات بنگاه ها و در واقع حمايت از کارفرمايان تسهيلاتي از جمله معافيت مالياتي و همچنين فراهم شدن امکان استفاده از تسهيلات بانکي را براي آنها فراهم خواهد کرد. کارشناسان معتقدند کارجويي که نتواند در مدت ? سال به شرايطي در يک محيط کاري برسد که مورد توجه کارفرما باشد و در نهايت منجر به عدم انعقاد قرارداد کاري شود، بهتر است بيکار بماند.

حال در صورت عملي شدن اين طرح بايد منتظر ميزان استقبال کارفرمايان و صاحبان بنگاه ها از آن بود. هرچقدر بنگاه ها از اينگونه برنامه ها حمايت بيشتري را به عمل آورند قطعا در تسهيل ورود کارجويان به بازار کار کشور موثر خواهد بود.

علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به اينکه موضوع اشتغال مسئله دولت تدبير و اميد است گفت: در اين زمينه، تصميمات خوبي هم براي نرخ سود و ارائه تسهيلات، يارانه توليد و شفاف سازي گرفته شده است.

وي خاطرنشان کرد: مهارت آموزي يکي از گزينه هاي مهم براي مقابله با بيکاري است و بايد به سمت الزام به دريافت صلاحيت حرفه اي در کنار مدرک تحصيلي گام برداريم.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به ورود ?.? ميليون دانشجو که بزودي وارد بازار کار خواهند شد گفت: دانش آموختگان دانشگاهي توقع خاص خود را دارند، اين افراد به طور عام فاقد مهارت اما همگي خواهان يافتن شغل هستند.

مرجع : خبرگزاري مهر

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html